Timrå Boxningsklubb har haft några år, även innan Covidpandemin bröt ut som varit sämre resultatmässigt. Men vid dagens diplomtävling i Sundsvall blev det mycket fina resultat som gör att vi återigen kan se framåt med viss tillförsikt. Timrå BK hade 6 boxare till start och ALLA visade upp fin boxning och som även gav fina resultat, alla (!!) Boxare klarade av diplomgränsen som är 27 poäng.Av våra 5 boxare var 5 debutanter och först ut var Elliot Hedback som visade upp en stabil och avslappnad boxning mot hemmaboxaren Vincent Vikström, klar vinst med domarsiffrorna 28-25. Vincent Rosenholm visade också upp en stabil boxning mot Ismail Salih från Morgongåva BK, Vincent har en fin teknik och förivrade sig inte. Jämn match men kändes ändå som en klar seger.  Tyra Mauritz-Nelsson mötte Tilda Nyberg BK Älgen, Östersundsboxaren var både lite längre och tyngre men även svår att nå fram till. Tyra boxade ändå säkert och stabilt med bra gardering mot den längre motståndaren. Förlust 29-28 men ändå en bra debut!Erik Newsham mötte Samuel Holmberg från BK Älgen, Erik visade upp en fin boxning med i huvudsak bra distansboxning. Klar seger med 30-27.Timrås mest rutinerade boxare idag var Alexander Östlund, Alexander boxade ca 5 diplommatcher för några år sedan. Har nu tränat sedan i höstas och verkar vara motiverad för att satsa på boxningen igen. Det blev en mycket bra match mot Pelle Holgert från Sundsvalls BK, vinst 32-29 och dagens högsta poäng!Oliver Lindström var siste man ut idag, bra match även av Oliver som bl.a visade upp en bra rak vänster och det blev en jämn match, domarsiffrorna 28-28.   Således fina framgångar idag för lilla Timrå BK, vi siktar nu mot att arrangera en egen diplomtävling om 3 veckor, d v s den 26 februari. Då hoppas vi att vi att några fler Timråboxare kan debutera!